Personajele principale(2)

Ghita evolueaza de la statutul de sot iubitor la cel de barbat care ascunde familiei adevarul. Capabil de sperjur intr-o scena ce reprezinta declansarea procesului ireversibil al personajului, el va dovedi prin spirit dublicitatea lui fata de Pintea caruia ii ascunde faptul ca mai asteapta niste bani si argintarie, si fata de  Lica pe care urmareste sa-l dea pe mana jandarmilor. De asemenea spiritul sau se manifesta si fata de Ana.

Zbuciumandu-se  intre lacomia banilor si remuscarea incalcarii principiilor morale, Ghita face din dorinta de a dovedi Anei un trai mai bun, alibiul ,moral al actiunilor, convins ca fiecare dintre nelegiuirile la care este partas va fi si ultima.

Dezumanizarea lui Ghita intr-un ritm alert, el o foloseste pe Ana drept momeala, pentru a demasca pe Lica, nu numai pentru ca il mustra constiinta, ci si pentru proprile lui pacate, dar si dintr-o gelozie ajunsa la paraxism. Nu poate accepta gandul ca Ana il tradase, dfesi el insusi o impinge in bratele lui Lica. De altfel Ana degustata de comportamentul sotului, se face ca se duce, si dintr-o dorinta de razbunare. ”Tu esti om, Lica, dar Ghita e decat o femeie imbracata in haine barbatesti”.

De la complicitate la crima nu mai e decat un pas, si Ghita devine el insusi ucigas, injunghiind-o pe Ana si devenind la randul lui, victima lui Raut, care il impusca. Patima pentru bani il dezumanizeaza si Ghita cade prada propriului destin, caruia nu i se poate opune, transformandu-se treptat din omul cinstit si harnic in complice la afaceri necurate si crima.

Un personaj imobil este Lica pentru a ramane o intruchipare a maleficului pe tot parcursul operei. Celalalt personaj mobil este Ana, la inceput nevasta frumoasa si tanara, cuminte, supusa si nestiutoare, devine femeia careia nu-i scapa nimic, intuieste relatiile sotului cu Lica.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *